Menu
Vysoká škola ekonómie a manažmentu verejnej správy v Bratislave

Vedenie porád a pracovných stretnutí, ...

Vedenie porád a pracovných stretnutí, negociácia a štýly vyjednávania

Ciele kurzu

Účastníci po absolvovaní kurzu budú:     

  • poznať princípy vedenia efektívnych porád a pracovných stretnutí
  • vedieť riadiť interakciu na pracovných stretnutiach a poradách
  • vedieť, aké sú kroky pri vyjednávaní a ako sa na ne pripraviť
  • poznať techniky vyjednávania a vedieť, ako ich uplatniť v praxi
  • poznať zásady argumentácie a argumentačné techniky
  • vedieť identifikovať nečisté triky vo vyjednávaní  a poznať techniky  na ich spracovanie

Obsah kurzu

  • Vedenie porád a pracovných stretnutí ako manažérska aktivita    
    • typy porád a pracovných stretnutí, roly  účastníkov pracovných stretnutí a porád
    • plánovanie a príprava porád, priebeh porád   
  • Riadenie interaktivity na poradách a pracovných stretnutiach      
    • vedenie diskusie, otázky v diskusii, formulovanie záverov
    • moderovanie mítingov a porád – úloha moderátora
    • workshop – kedy a ako ho použiť
  • Negociácia – základné predpoklady pre vyjednávanie a presviedčanie   
    • typológia vo vyjednávaní – rôzne typy  ľudí vyžadujú rôzny prístup 
    • typy vyjednávania – pozičné a principiálne vyjednávanie   
  • Kroky vo vyjednávaní    
    • príprava  na vyjedávanie a voľba stratégie
    • otvorenie vyjednávania, budovanie porozumenia
    • návrhy, diskusia o návrhoch, námietky, spracovanie námietok
    • ukončenie vyjednávania – dohoda / nie dohoda            
  • Ťažké situácie vo vyjednávaní   
    • nečisté triky vo vyjednávaní – ako ich rozpoznať a ako ich spracovať
    • manipulácia vo vyjednávaní, štandardné  kontramanipulatívne reakcie
    • „mŕtve body“ vo vyjednávaní – ako ich prekonať
    • komunikačné a vzťahové problémy vo vyjednávaní, pravidlá dialógu
    • emócie vo vyjednávaní – ako ich zvládať
    • správanie sa ľudí pod tlakom - ako ochrániť svoje vlastné požiadavky    
  • Modelové situácie
    • analýza príkladov z praxe účastníkov
    • riešenie prípadových štúdií a modelových situácií, spätná väzba      

Rozsah kurzu

2 dni