Menu
Vysoká škola ekonómie a manažmentu verejnej správy v Bratislave

Vedenie ľudí

Vedenie ľudí (leadership a motivácia zamestnancov)

Ciele kurzu

Účastníci po absolvovaní kurzu budú:   

  • poznať vlastnú profesiovú rolu pri vedení ľudí a riadení procesov
  • poznať svoj osobnostný typ (MBTI) a poznať nástroje, ako využívať jeho silné stránky
  • vedieť, čo je podstatou lídrovstva
  • vedieť, aké sú štýly vedenia ľudí: poznať podstatu funkčného vedenia ľudí a ako ho uplatňovať v praxi
  • poznať účinné nástroje motivácie a vedieť s nimi pracovať
  • vedieť, čo ľudí demotivuje a ako možno demotivátory eliminovať

Obsah kurzu

  • Profesionalita a úlohy vedúceho zamestnanca, typy manažérov a lídrov                  
    • identifikácia profesiovej roly vedúceho - manažérska a vodcovská pozícia
    • špecifiká prístupu manažérov a lídrov - aké sú rozdiely medzi riadením a vedením
    • sebapoznávanie ako predpoklad poznávania iných
    • typológia MBTI, posúdenie vlastného typu, silné a slabé stránky   
  •     Líderstvo     
    • štýly vedenia: výhody a nevýhody jednotlivých štýlov
    • preferovaný vlastný  štýl vedenia ľudí
    • funkčné vedenie ľudí: flexibilný štýl vedenia (situačný model vedenia)
    • uplatňovanie flexibilného štýlu vedenia ľudí v praxi
    • charakteristiky ľudí v práci - teória X/Y – praktické využitie pri vedení ľudí   
  • Špecifiká vedenia ľudí v období zavádzania zmien       
    • modely riadenia zmien, základné fázy procesu zmeny, krivka zmeny
    • chyby pri zavádzaní zmien, eliminácia chýb pri zavádzaní zmien
    • odpor k zmenám a jeho príčiny
    • ovplyvňovanie negatívnych postojov ku zmenám   
  • Motivácia ako nástroj vedenia ľudí       
    • vplyv motivácie na aktivizáciu ľudských zdrojov
    • motivácia a potreby zamestnancov: vplyv motivácie na pracovnú spokojnosť
    • motivácia a stimulácia: vzťah motivačných a stimulačných faktorov
    • čo ľudí motivuje – faktory motivácie: typy pre prax
    • ako identifikovať a eliminovať faktory nespokojnosti v práci (demotivátory)
    • rozvoj zamestnancov – úloha vedúceho zamestnanca pri rozvoji spolupracovníkov            
  • Modelové situácie
    • analýza príkladov z praxe účastníkov
    • riešenie prípadových štúdií a modelových situácií, spätná väzba      

Rozsah kurzu

2 dni